فهرست

تفاوت چهارچوب مکزیکی با فرانسوی

چهارچوب فرانسوی،چهارچوب مکزیکی،چهارچوب فلزی

تفاوت چهارچوب مکزیکی با فرانسوی در چیست؟

از آنجایی که درب‌ها جزء جدایی ناپذیر ساختمان‌ها هستند، چهارچوب مکزیکی و فرانسوی پای ثابت اجرای درب‌ها محسوب می‌شوند. همانطور که مشخص است چهارچوب‌ها در انواع متعددی تهیه میشوند.

که مدل‌های فرانسوی و مکزیکی نوع پرکاربرد آن‌ها به شمار می‌آیند که بنا به تفاوت‌شان کارایی متفاوتی هم دارند.

تفاوت چهارچوب‌ مکزیکی و فرانسوی در وزن، پروفیل مورد استفاده و شکل ظاهری آن‌ها‌ نهفته است

چهارچوب‌ها در مواقعی که صحبت از درب‌های ساختمانی می‌شود، اهمیت می‌یابند. در حقیقت آن‌ها قسمت مهمی از ساختار درب بوده و امکان نصب درب بدون آن‌ها وجود ندارد. از طرفی در صورتی که یک چهارچوب مناسب در اختیار نداشته باشیم، انتظار عملکرد عالی از درب ساختمان مقدور نخواهد بود.

چهارچوب‌های فلزی دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان به چهارچوب ساده، چهارچوب رومی، چهارچوب فرانسوی و چهارچوب مکزیکی اشاره کرد. لازم به ذکر است که چهارچوب‌های مکزیکی و فرانسوی شناخته‌شده‌تر هستند. به همین دلیل نیز اطلاع از تفاوت چهارچوب فرانسوی با چهارچوب مکزیکی اهمیت بیشتری دارد.

فروش ویژه درب ضدحریق*کلیک کنید*

معرفی چهارچوب مکزیکی:

چهارچوب فلزی مکزیکی نوعی چهارچوب فلزی با استحکام بالا، رنگ‌پذیری، طول عمر زیاد و کاربرد گسترده در صنعت ساختمان‌سازی است. این نوع پروفیل که به نام پروفیل قاشقی هم شناخته می‌شود، تنوع بالایی دارد و برای ساخت آن با توجه به استاندارد‌های موجود، از ورق‌های گرم و ورق‌های روغنی استفاده می‌شود.

این مقطع مهم فولادی در مقاطع با اشکال مختلف برای کار در انواع درب و پنجره ساختمان‌ها عرضه می‌شود.پ

روفیل مکزیکی از انواع پروفیل‌های فولادی است که برای ساخت چهارچوب در استفاده می‌شود.

این چهارچوب‌ها در ساخت در‌های ضدسرقت، در‌های چوبی، ام‌دی‌اف و اچ‌دی‌افا کاربرد دارند.

چهارچوب فرانسوی چیست:

چهارچوب فلزی فرانسوی کیادرب یکی از مدل های معروف و پرکاربرد و پرطرفدار چهارچوب فلزی است.برای درب های ورودی ساختمان و درب های اتاق ها مناسب بوده و در این موارد بیشتر استفاده می شود.

از مزایای این چهارچوب ها میتوان به دوام و ماندگاری، رنگ پذیری و قیمت پایین و کیفیت بالای آن اشاره کرد.از نظر وزن و استقامت هم کیفیت خوبی دارند.

مزایای چهارچوب های فرانسوی

  • نصب سریع و راحت
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش سوزی
  • پایین بودن دستمزد و هزینه نصب
  • قابلیت سازگاری بسیار بالا با انواع رنگ کوره ای
  • زیبایی و امنیت ، استحکام بالا

کاربرد چهارچوب فرانسوی

همان طور که میدانید چهارچوب‌ها در واقع قاب و پایه‌هایی هستند که می‌توان بر روی آن‌ها اجزا ثانویه (در و پنجره) را نصب کرد. چهارچوب فرانسوی یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌های همین مقاطع است. اغلب به عنوان چهارچوب درب ورودی ساختمان، درب و پنجره اتاق‌ها از این مقاطع استفاده می‌شود. علاوه‌بر این به عنوان نرده کنار راه پله و دیوارها نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

تفاوت چهارچوب مکزیکی با فرانسوی:

چهارچوب‌ها در انواع متعددی قابل تهیه هستند که مدل‌های فرانسوی و مکزیکی نوع پرکاربرد آن‌ها به شمار می‌آیند که بنا به تفاوت‌شان کارایی متفاوتی هم دارند. تفاوت چهارچوب‌ مکزیکی و فرانسوی در وزن، پروفیل مورد استفاده و شکل ظاهری آن‌ها‌ نهفته است.

وجه تمایز این چهارچوب ها در شکل و طراحی سطح مقطع قوطی فلزی هر یک از آنها می باشد. در واقع تفاوت آن ها در عرض و همچنین ارتفاع خم های آن ها می باشد. چهارچوب در مکزیکی به خاطر داشتن خم بیشتر، وزن هر شاخه آن حدود ۱۵% از چهارچوب های در فرانسوی بیشتر خواهد بود. وزن هر چهارچوب فرانسوی به طول ۶۰ سانتی متر با ضخامت ۲ میلی متر، برابر با ۲۴ تا ۲۵ کیلو گرم می باشد. این در حالی است که وزن هر چهارچوب مکزیکی به طول ۶۰ سانتی متر برابر با ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم خواهد بود.

در زمان ساخت ساختمان از ورودی گرفته تا واحد ها و همچنین برای فضاهای درون و اتاق ‌های هر واحد درب‌ های مختلفی به کار گرفته می شوند. واضح است که این درها به خصوص درب ورودی باید دارای استحکام لازم برای ممانعت از ورود سارقان باشد. چهارچوب درب یکی از اجزای مهم درب ها محسوب می شود که از جنس فولاد و آهن تولید می‌شود. چنانچه چهارچوب از ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشد، سارقان نمی‌توانند از آن عبور کنند.

چهارچوب فرانسوی،چهارچوب مکزیکی،چهارچوب فلزی

 

گروه صنعتی کیافلز تولیدکننده انواع چهارچوب با بهترین متریال

انواع چهارچوب را با بهترین کیفیت در کمترین زمان را از ما بخواهید.

ارسال به سراسرکشور

021-56775003